Навчально-методичний центр 
професійно-технічної освіти у Чернігівській області
Головна | Реєстрація | Вхід
 
Неділя, 22-04-2018, 15:42
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Інтернет-видання
Спільнота
Вікенд
Освітній портал
Міні-чат
Форма входу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 56
Головна » 2017 » Березень » 31 » Про розвиток освіти на ІІІ Європейському конгресі місцевого самоврядування
08:57
Про розвиток освіти на ІІІ Європейському конгресі місцевого самоврядування

З 27 по 28 березня наш багаторічний колега, профтехосвітянин зі стажем,а нині голова Чернігівської обласної ради Ігор Вдовенко на запрошення польського Інституту східноєвропейських досліджень взяв участь у роботі ІІІ Європейського конгресу місцевого самоврядування в Кракові.

Міжнародна конференція була присвячена обговоренню актуальних питань регіональної політики, особливостей співпраці органів місцевого самоврядування з органами виконавчої влади, а також науковцями та представниками бізнесу.

Окремий тематичний блок форуму був присвячений обговоренню особливостей впровадження освітньої реформи в Польщі та підготовки кадрів для сучасної економіки. Тож ми звернулись до Ігоря Станіславовича з проханням розповісти: чим сьогодні живуть освітяни Польщі?

Як відомо, наприкінці минулого року Сейм Польщі затвердив реформу, яка вносить суттєві, а подекуди й доволі радикальні зміни в системі середньої освіти наших західних сусідів. Наразі в Польщі реформа освіти реалізується в різних напрямах: змінено вік, з якого розпочинається навчання дітей в школі, структура системи середньої та професійної освіти.

Зокрема, із 1 вересня 2017 року передбачається створення 8-річної початкової школи, 4-річної середньої школи, 5-річного технікуму і двоступеневої технічної школи. Усі ці перетворення повинні вступити в силу вже з нового навчального року.

Водночас сьогодні система освіти в Польщі виглядає наступним чином: 6- річна початкова школа, 3-річна гімназія (неповна середня освіта), 3-річний ліцей (повна загальна середня освіта).
Урядова ж реформа освіти передбачає ліквідацію гімназій і збільшення терміну навчання в початковій школі до 8 років, а в ліцеї – до 4.

Варто відзначити, що зміни в освіті викликали досить неоднозначну реакцію польського суспільства, зокрема серед педагогічних працівників та профспілок. Перед ухваленням рішення про реформу країною прокотилась хвиля страйків та демонстрацій.

Свідченням критичного ставлення громади до оновлення змісту освіти стала дискусія між міністром народної освіти Республіки Польща Анною Залевською, яка була спеціальним гостем дебатів у рамках ІІІ Європейського конгресу місцевого самоврядування, та низки місцевих ЗМІ. Пані міністр у своїй доповіді активно захищала реформи, які впроваджуються в освіті, та водночас дорікала журналістам за виключно критичне і однобічне їх висвітлення. На її думку, реформа була добре підготовлена і успішно впроваджена. Однією з основних перешкод, за словами Анни Залевської, стало існування протиріч і непорозуміння між органами місцевої влади, профспілками та представниками міністерства. Тоді як для удосконалення системи польської освіти потрібно навпаки об’єднати зусилля і ефективно співпрацювати.На думку міністра, кінцевим результатом реформи має стати якісна система освіти, яка дасть змогу молоді успішно стартувати на ринку праці, стати конкурентоздатними фахівцями.

У частині розвитку професійної освіти наші колеги дотримуються переконання, що важлива роль належить саме практичному аспекту навчання. З цією метою в Польщі суттєво оновлені навчальні програми, які розроблялися із залученням фахівців як профільного міністерства, так і представників польських фірм. Проте, пані міністр констатувала той факт,
що польські підприємці значно менше зацікавлені в інвестуванні коштів у розвиток професійної освіти, ніж їх європейські колеги, зокрема у Німеччині, де, як усім нам добре відомо, уже багато років успішно діє дуальна система освіти, що поєднує навчання у професійному навчальному закладі та на підприємстві.

Крім того, наші колеги з Польщі так само, як і українські освітяни активно працюють над вирішенням проблем існування малокомплектних шкіл, підвищенням професійного рівня педагогічних працівників. Серед пріоритетів на найближчу перспективу – покращання рівня викладання математичних дисциплін та інформатики, а також забезпечення упродовж наступних двох років усіх шкіл країни доступом до широкосмугового Інтернету. 

Загалом майже півторагодинна дискусія фактично звелась до презентації профільним міністром реформи середньої освіти, хоча хотілося б почути більше саме про професійне навчання у Польщі.

Категорія: новини | Переглядів: 98 | Додав: александра | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Мапа
Календар
«  Березень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Календар подій
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Бібліотека
Корисні посилання
Погода
Погода
Відвідування сайту
Пошук

Copyright MyCorp © 2018Безкоштовний хостинг uCoz